Hieronder vindt u foto’s die ons geschonken zijn door de heer Math (Jeu) Vrancken.

De pagina is nog in opbouw (27 december 2022).

Fam Vrancken V.Gastel uit het archief heemkunde Wolder, geschonken door Math Vrancken

Fam Vrancken-van Gastel (?)/Fam van Gastel

Familie van Gastel aangetrouwd met familie Vrancken

Binnengekomen aanvulling:
Deze foto is niet van de familie Vrancken-van Gasselt, maar van de familie van Gastel uit Heer.  Een van de dochters van de familie van Gasselt, Maria (1910-1999),  (waarschijnlijk de jonge meid staand uiterst rechts) is getrouwd met Giel Vrancken (9-8-1910 – 1975),  een oom van Math (Jeu) Vrancken.  Giel was de oudste zoon van de familie Vrancken-Tans.  Gerardus Hubertus (roepnaam Jan) Vrancken (1875-1955) trouwde op 8 mei 1910 met Beatrix Tans (1890 – 1976).

Foto hoek Pletzersstraat-Winterslag dertiger jaren uit het archief heemkunde Wolder geschonken door Math Vrancken

Hoek Pletzersstraat – Winterslag, dertiger(?)  jaren

bruidspaar na kerkdienst op weg naar ouderlijk huis
Bruid  noch bruidegom horen hoogstwaarschijnlijk tot de fam. Vrancken  (ten onrechte eerder zo aangegeven). Wie kan hen thuisbrengen?

Foto Gebroeders (?) Vrancken voor vrachtauto uit het archief Heemkunde Wolder geschonken door Math Vrancken

Foto Gebroeders (?) Vrancken voor vrachtauto

Op deze foto staat minstens één zoon van de ouders Vrancken-Tans.
De zonen Christiaan en Arnoldus waren beiden werkzaam in de champignonteelt en-handel en verongelukten met hun Renault-bestelauto  op 2-12-1951 in België.

Ze liggen begraven op het kerkhof van Wolder, bij hun ouders. Van beiden is een foto aan de grafsteen bevestigd.

foto Feest van de heilige familie uit het archief Heemkunde Wolder geschonken door Math Vrancken

Feest van de H. Familie
Locatie: ?

De H. Familie was een katholieke organisatie voor mannen.

Sjeng Bastiaens, gehuwd met Jes Vrancken, als soldaat

Sjeng Bastiaens, gehuwd met Jes Vrancken, hier als soldaat

jaar?

De Jonge Werkman, jaren dertig, Wolder

Leden van De Jonge Werkman, jaren dertig

De jonge werkman. jaren dertig. Wolder, silhouetten
De jonge werkman. jaren dertig.tekst

Nr. 13 Vrancken Chris:  rectificatie, vermelding volgens zeer betrouwbare bron, zoon Hein, onjuist.

Groepsfoto 'de jonge werkman' foto uit het archief heemkunde Wolder geschonken door Math Vrancken

Nog eens: leden van De Jonge Werkman, jaren dertig

hoofden bij foto 'de jonge werkman 2'