Excursie Stevensweert
15 september 2018

Op 15 september bezochten we met een kleine delegatie Stevensweert. We waren door John van Engelen uitgenodigd om het Streekmuseum Stevensweert te bezoeken.

JHeemkunde Wolder. Excursie Stevensweert

John van Engelen (r) vertelt over het museum en over de organisatie van hun heemkundevereniging. Rinus, organisator van de excursie, luistert aandachtig.

Excursie heemkunde wolder Stevensweert . Kantharos

De ‘kantharos’: deze natuurgetrouwe kopie heeft de heemkundevereniging met eigen gelden laten vervaardigen.

Maquette van de vesting Stevensweert in 1827, schaal 1 : 500 gemaakt door H.Rutten in 1978

Het streekmuseum (links op de foto) is gevestigd in een gebouw, ontworpen door Pierre Cuypers. De kerk is uit 1781 gebouwd door de Stevensweertse bouwmeester Petrus Rutten. Boven de ingang is een afbeelding van de patroonheilige van de parochie, St.Stephanus.

Enkele andere foto`s van deze excursie :

Groepsfoto :